Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Tanıtım

Gülhane Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı’nın temel amacı toplumun sağlık gereksinimleri, tıp alanının ve öğrencilerin gereksinimleri temelinde, güncel eğitim yaklaşımları doğrultusunda mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitiminin niteliğinin sürekli iyileştirilmesine ve tıp eğitimi uzmanlık alanının gelişmesine katkıda bulunmaktır.

Gülhane Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı’nın temel işlevleri ve görevleri:

- Tıp eğitimi alanında bilgi/kanıt üretmek,

- Eğitim yönetimine danışmanlık vermek,

- Eğitim programlarının geliştirilmesi, yürütülmesi ve değerlendirilmesi çalışmalarına katkı sunmak,

- Öğretim üyelerinin eğiticilik yeterliklerinin geliştirilmesine katkı sunmak,

- Öğrencilerin kişisel ve mesleki gelişimlerine yönelik çalışmalara katkı sunmak,

- Tıp eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri izlemek ve eğitim uygulamalarına yansıtılmasına katkı sunmaktır.

Çalışma Alanları

- Öğrenme ve öğretme yaklaşımları

- Tıp Eğitiminde Program Geliştirme ve Değerlendirme

- Tıp Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

- Öğretim Tasarımı

- Eğitim Yönetimi

- Eğiticilerin Eğitimi

- Tıpta Profesyonelizm

- Klinik Beceriler Eğitimi

- İletişim Becerileri Eğitimi

- Davranış ve Sosyal Bilimler Eğitimi

Yürütülmekte olan çalışmalar:

1. Tıp Eğitimi Anabilim dalı aşağıda tanımlanan eğitim kurul ve komisyonlarında temsil edilmekte ve danışmanlık sunulmaktadır.

- Akademik Danışmanlık Kurulu

- Lisans Eğitimi Ölçme-Değerlendirme Üst Kurulu

- Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Müfredat Değerlendirme Komisyonu

- Müfredat Komisyonu

- Program Değerlendirme Komisyonu

- Eğitim Kaynakları Komisyonu

- Akreditasyon İzleme Komisyonu

2. Mezuniyet öncesi tıp eğitiminin amaç ve program çıktılarının güncellenmesi çalışmalarına katkı sunulmaktadır.

3. Mezuniyet öncesi tıp eğitimi programı yeterliklerinin ve içeriğinin Ulusal Çekirdek Eğitim Programı’na (UÇEP) uygunluğunu sağlamaya yönelik çalışmalara katkı sunulmaktadır.

4. Tıp Fakültesi öğretim üyelerinin sürekli mesleki gelişim çalışmaları kapsamında periyodik “Eğitici Eğitimi” kursları düzenlemektedir.

5. Tıp Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyeleri mezuniyet öncesi tıp eğitimi programları kapsamında zorunlu ve seçmeli derslere aktif katılım göstermektedir.

6. Tıp eğitimi alanında bilimsel çalışmalar (makale, sözlü bildiri, poster, kitap bölümü yazımı) yürütülmektedir.

7. Tıp Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyeleri tarafından Ulusal “Tıp Eğitimi Programlarını Geliştirme ve Akreditasyon” çalışmalarına destek sağlanmaktadır.

 

Akademik Kadromuz

Prof. Dr. CÜNEYT GÖKSOY
Prof. Dr. CÜNEYT GÖKSOY
Başkan
Prof. Dr. MERAL DEMİRÖREN
Prof. Dr. MERAL DEMİRÖREN

Çalışma Konularımız

 

 

 

 

Erişim Bilgilerimiz