Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Program Bilgileri

Güncelleme : 23.11.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

Gülhane Tıp Fakültesi Lisans Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre Sağlık Temel Alanı’nda yer almakta olup öğrenim seviyesi 7. düzeydedir. Ayrıca, “Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi’ne göre (QF-EHEA) 2. düzey ve ‘Yaşam Boyu Öğrenim için Avrupa Yeterlikler Çerçevesi’ne (EQF-LLL) göre 7. düzeydir.

Programın Amacı

Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Tıp Fakültesi’nin lisans eğitiminin temel amacı, öğrencilerin kurumsal imkanların elverdiği en üst düzeyde bilgi ve becerinin yanı sıra, uygun tutum ve davranış geliştirmiş bir şekilde yetişmelerini sağlamaktır. Her alanda olduğu gibi, modern bir eğitimin vazgeçilmezleri arasında olan tüm unsurlar Gülhane Tıp Fakültesi öğrencileri için de geçerli olup, bilgiye ulaşma yollarını kullanabilen, problem çözme becerileri gelişmiş, yaşam boyu öğrenmeyi öğrenmiş, kanıta dayalı tıp unsurlarına hakim, sorgulayıcı ve eleştirel düşünen, evrensel etik ilkelere sadakatle bağlı ve iyi bir hekim olmanın diğer tüm gerekliliklerini sağlamış hekimler olarak mezun olmaları hedeflenmektedir.

Programın Eğitim Türü

Tam zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Tüm ders ve stajların devam yükümlülüklerini yerine getirmiş ve sınavlarına girerek asgari başarı koşullarını sağlamış öğrenciler ‘Yüksek Lisans’ derecesi ile mezun olurlar ve ‘Tıp Doktoru’ unvanı alırlar

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Gülhane Tıp Fakültesi lisans eğitiminin ilk üç yılı entegre bloklardan oluşmakta olup, bu sürecin ilk iki yılında temel tıp blokları, üçüncü yılında ise hastalıkların temelleri ile klinik bilimlere giriş blokları uygulanmaktadır. Bu blokların her biri, insanı oluşturan sistemlerden birisini veya sahip olabileceği hastalıların bir grubunu kapsamaktadır. Böylece ilk üç yılda öğrencilerimize; gerek tıp fakültesinin ilerleyen yıllarında yapacakları klinik stajlarda ve gerekse mezun olmalarından sonraki hekimlik hayatlarında ihtiyaç duyacakları temel bilgilerin tamamı, Anatomi, Fizyoloji, Histoloji, Biyokimya, Biyoloji, Genetik, Biyofizik, Mikrobiyoloji, Patoloji, Deontoloji başta olmak üzere kendi alanlarında uzmanlaşmış öğretim üyeleri tarafından, entegre bir müfredat kapsamında ve belirli bir konu bütünlüğü içerisinde verilmektedir.

Gülhane Tıp Fakültesi eğitiminin dört ve beşinci yılları klinik stajlara ayrılmıştır. Bu iki yıl boyunca öğrencilerimiz, tüm modern tıp branşlarını tanımakta ve bu branşların her biriyle ilgili olarak gelecekte ihtiyaç duyacağı bilgileri yerinde ve uygulayarak edinme imkanına sahip olmaktadırlar. Bu dönemde detaylı bir rotasyon programı uygulanmak suretiyle her öğrencimize toplam 38 farklı klinikte uygun sürelerle staj yapma imkanı sağlanmaktadır.

Fakültemizin altıncı yılı intörnlük eğitimine ayrılmış bulunmaktadır. Öğrencilerimizin mezuniyetten önceki bu son yıllarında, hekimlik uygulamalarında en çok ihtiyaç duyacakları konulardaki pratiklerini pekiştirmelerine imkan sağlanmaktadır. Bu amaçla, birisi seçmeli olmak üzere dokuz farklı klinikte intörnlük stajı yapmaktadırlar.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Ülkemiz genelinde faaliyet göstermekte olan tüm yüksek öğretim kurumlarının uymakla yükümlü oldukları ulusal mevzuat hükümlerinin yanı sıra, “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ile “Gülhane Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi” hükümlerine göre gerçekleştirilmektedir.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Ülkemizde bir tıp fakültesinden mezun olan tüm hekimler gibi Gülhane Tıp Fakültesi mezunları da, zorunlu hizmet yasası kapsamında birinci basamak sağlık hizmetinde yer alan aile sağlığı merkezleri ve toplum sağlığı merkezleri başta olmak üzere T.C. Sağlık Bakanlığına ait birimlerde çalışabilirler. Zorunlu hizmetini tamamlayanlar, kamu ve özel sağlık kurumlarında ‘Tıp Doktoru’ unvanı ile pratisyen hekim olarak istihdam edilebilirler. Tıpta Uzmanlık Sınavında başarılı olanlar üniversite hastanelerinde veya Sağlık Bakanlığı'na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde yapacakları uzmanlık eğitimlerini başarı ile tamamlayanlar ‘Uzman Hekim’ unvanı kazanırlar. Üniversitelerin Sağlık Bilimleri Enstitüleri bünyesinde yer alan Temel Tıp Bilimleri Bölümlerinde ‘Doktora’ programlarına (yüksek lisans yapmaksızın) başvurabilirler ve eğitimlerini başarı ile tamamladıklarında ‘Bilim Doktoru’ unvanı alabilirler. Uzman hekimler ve bilim doktorları, üniversitelerde öğretim üyesi olarak istihdam edilebilir ve akademik kadrolara atanabilirler.

Güncelleme : 21.10.2019
  • Temel tıp kavramlarını bir bütün olarak değerlendirir, insan vücudunun gelişiminin, yapısının ve işleyişinin normallerini bilir, bunların patolojilerini ayırt edebilir.
  • Hastalıklara neden olan etkenler hakkında bilgi sahibidir, korunma yöntemlerini bilir, tanısal testlerini değerlendirir.
  • Hastalıklar hakkında tanı koyabilme becerisine sahiptir.
  • Hastalıkların ayırıcı tanısını bilir ve uygular.
  • Güncel tıbbi konuları izleme ve yeni bilgileri uygulama becerisine sahiptir.
  • Farklı tıp alanlarındaki sağlık problemlerini tanımlar, çağdaş yöntemler, teknikler ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilir, gelişmeleri takip edebilir ve kullanabilir.
  • Hastalıklar ile ilgili acil girişimleri yapabilme ve tedavi edebilme becerisine sahiptir.
  • Etkin yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahiptir, gerektiği durumlarda sosyal medya imkanlarını kullanmayı bilir ve uygular.
  • Bilgileri değerlendirebilme, deney yapma ve gerektiğinde deney tasarlama becerisine sahiptir.
  • Mesleki ve etik sorumluluğunu bilir ve uygular.
  • Hayat boyu öğrenmenin önemini kavramamıştır ve uygular.
  • Farklı disiplinler arası ekip çalışması yapabilme yöntemlerini bilir ve kullanır.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
123456789101112
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
543322
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
54
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
454334
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
254433
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
34535322
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
443
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3434
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3223434
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4335
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
3324
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.
44522
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
22432
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
45
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
434
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
352
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
3352
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
5434
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
444323
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
42235
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
323244
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4242
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
5323
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
53
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
522
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
325
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
24424
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
2323
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
4433
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
253
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
342
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
3543
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
522
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
53

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek